2

FriidaLindqvist

VI BLEV JAGADE AV EN JÄTTEJÄTTE STOR ÄLG!!

Jag och Mollie kom nyss hem till mig, efter att ha varit hos John, med Sonny och Christian. Men på vägen hem så kollade jag in i skogen som vi gick brevid. Där ser jag någonting väligt stort med stora horn, en ÄLGTJUR! Jag och Mollie började skrika och dom andra kollade dit. Då börjar älgen helt plötsligt springa emot oss och vi får väldens panik och springer bort ifrån den och Mollie och jag ramlade flera gången. Men då försvann den och vi fortsatte gå, helt skakis.
Men helt plötsligt kommer den fram från skogen igen, och börjar springa snabbt emot oss en gång till! Mollie och jag skriker ihjäl oss och försökte komma bort ifrån den så fort som möjligt i snön som var lika hög som upp till min midja. Efter ett tag kollar vi bakom oss och älgen är borta! Äntligen!
Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv! Tack gud för att jag fortfarande lever! Haha.

Det är en av alla dåliga grejer med Malmköping- man blir jagad av stora älsgar med jättestora horn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: